Estudi de Posicionament i Millora de la Oferta Turística de Bilbao

Bilbao_Casos de exito

Àmbit de Treball:
Desenvolupament de plans turístics estratègics.
Anàlisi turístic, Disseny de línies estratègiques, Nova posta de valor dels seus recursos, Desenvolupament sostenible, Estudi i càlcul de l’impacte econòmic.

Descripción del proyecto:
Estudi de posicionament i millora de l’oferta turística de Bilbao, alineant l’enfoc Institucional del Turisme i analitzant el nivell de compliment dels objectius del pla anterior. L’estudi de l’impacte econòmic que suposa la implementació de les línies estratègiques proposades.
Desenvolupament del Turisme Urbà cap a una ¨Megalòpolis forta¨, apostant per l’I+D: Transformació paisatgística de la Ria, Arquitectura antiga i moderna: la història a través dels seus edificis, ¨Slow-food¨ Capital i Turisme de compres.
Desenvolupament de la cultura i el coneixement: Museu a l’aire lliure a partir de materials reutilitzats de la indústria, Esdeveniments culturals, Reorganització universitària i reconversió d’allotjament.
Desenvolupament del sector MICE sota una perspectiva alternativa d’ús d’espais. Horwath, desprès de fer un anàlisi de la situació, va dissenyar varies línies estratègiques que buscaven la valoració dels recursos turístics de la ciutat sota una visió sostenible.

La idea era posicionar Bilbao como una Megalòpolis forta, segons l’European Spatian Planning Observation Network (EPSON) i aconseguir una transformació de ciutat tradicional i industrial a una ciutat innovadora on es potencia la qualitat de vida, la promoció de serveis, la col·laboració pública privada i una economia diversificada.

Estado del proyecto:
Projecte finalitzat.